woensdag 21 juni 2017

#Sparky verlegd zijn grenzen

Het is warm, en dat laat Sparky me wel weten.
Vrijwel elke pup heeft last van warmte, maar onze kleine vriend maakt er dankbaar gebruik van haha.
Zijn tempo is lager met het wandelen en ik pas me daar maar bij aan.
Voor mij ook wel zo relaxt.
Maar als we eenmaal op de plaats van bestemming zijn wordt hij actief en heeft zin in het avontuur.
De buurtsuper is favoriet en daar laat hij zien dat hij al op weg is naar een goeie hulphond.
Netjes bij me blijven, niet de schappen leeghalen... alleen als ik ergens moet zoeken gaat hij liggen rollen, hapt hij in zijn (nog steeds te grote) jasje en is hij echt te lolbroek aan het uithangen.
Maar ach... hij is zó leuk!
Zolang hij puppie is mag hij nog wel zulke streken uithalen van mij... het gaat wel over als hij ouder is.

Vandaag zijn we eens stapje verder gegaan, naar het centrum.
Er was markt en dus aardig wat mensen op een kleine ruimte. Veel geuren en geluiden maar het deert hem niet.
In zijn eigen relaxte tempo bekeek hij alles, snoof een extra lekkere geur eens wat dieper op en sjokte rustig met me mee. Zijn ogen flink de kost geven.
We kwamen van alles tegen. Andere honden, mensen die vlak langs hem liepen of in een scootmobiel langs kwamen. Niets bijzonders, volgens Sparky.
Ik had nog een boodschap op het gemeentehuis. Daar komen we alleen binnen via een draaideur wat altijd wel even een spannend momentje is, want dan moeten ze wel blijven lopen!
Maar dat ging heel goed.
Het wachten op mijn beurt was een mooi rustmomentje, net als het moment dat ik geholpen werd.
Wat wil je nog meer van een pup in opleiding!
Echt super goed.
Weer terug over de markt, nog even een winkel in en zo terug naar huis met de auto.
Een zeer succesvolle training.
Ik ben trots op ons ventje Afbeeldingsresultaat voor duim omhoog


(het wordt tijd dat ik eens foto's maak tijdens een training....help me herinneren!)


In huis is hij een leuke deugniet aan het worden. Fijn spelen met een bal of onze Chenna en de tuin is een heerlijke snuffelzone.
Over het algemeen een leuke, rustige pup waar genoeg leven in zit  😃


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

geef.nl