vrijdag 11 augustus 2017

#Ayla, pup in opleiding voor psychiatrische hulphond

Het is even stil geweest rondom Ayla... maar dat was alleen op het blog.

Onze sleeping beauty is veranderd in een kleine draak! haha
Zo rustig en schattig ze de eerste dagen was, zo druk en pittig kan ze nu uit de hoek komen.
Madame heeft duidelijk even tijd nodig om de boel te verkennen en laat dan zien wie ze is.
En ik vind het geweldig!
Niet altijd natuurlijk. Vooral als ze een uur te vroeg wakker wordt 's morgens en iedereen wakker maakt, inclusief de buurt...
Niet dat ze er veel mee bereikt, behalve dat ik echt niet vrolijk het deurtje van de bench open doe en ook mijn tijd nodig heb om weer op normaal niveau te komen ;)
We komen geen minuut eerder ons bed uit en de deur gaat pas open als ze stil is.
De aanhouder wint en op dit moment heb ik nog geen idee wie de aanhouder zal zijn... ik hou vast aan mijn motto; hoe erg je ook bent... ik ben erger!

Maar buiten dit feit is ze nog altijd die schattige pluizenbol... alhoewel, wanneer ze de dames uit zit te dagen, Laika uit haar mand durft te pesten... niets schattigs aan deze kleine draak!

Kortom, ze houd ons lekker bezig.
En omdat ze ons bezig houdt leert ze ook snel. Laika is geen speelgoed, dat weet ze nu wel. De bal, daar mag ze op los gaan. De honden laat ze met rust.
En als ze toch genoeg energie heeft mag ze ook mee op pad.
Veel prikkels opdoen, veel leren en dan hopelijk thuis alles in rust, lees; in slaap, verwerken...

Ach, puppies... ze hebben allemaal hun eigen karaktertje. De een is wat makkelijker als de ander, als het er op aan komt zijn het allemaal schatjes en liggen ze het liefst lekker bij je.
En wie kan ze dan nog weerstaan.
Ik niet!

Ayla in alle rust mee naar een restaurant...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

geef.nl