maandag 17 juli 2017

#Sparky voelt zich al een hele vent

Jaja, kleine pupjes worden groot en met zijn bijna 5 maanden voelt Sparky zich al een hele vent!
Zelf vind ik dit de leukste leeftijd... niet meer het onnozele pupje, maar ook nog lang niet de stoere zelfverzekerde hond.
Net er tussen in, nog heel veel puppie gedrag en steeds meer zelfverzekerd overkomen...

Laatst moest ik boven de deur naar de tuin een gordijn ophangen o de vliegen buiten te houden. Dus met een stoel in de deuropening, het gordijn tussen de stoel en buiten en Sparky die naar binnen wilde.  Normaal gesproken is dat geen belemmering en duikt hij onder het gordijn door naar binnen of buiten, maar nu stootte hij zijn neus tegen de stoel. Ach arme pup... hij schrok en snapte niet wat er gebeurt was, dus nog een keer proberen, op precies de zelfde plek dus stoot hij weer zijn neus en daarna nog en keer. Tja, dan ben je echt nog een pupje hoor... hahaha
Hij had ook even kunnen kijken war hij er wel langs kon! Er was ruimte genoeg!

Maar als ik hem mee neem voor een training op het station verbaas ik me over het nonchalante gedrag met drukte, verkeer, plotseling opspuitende fonteintjes en het lopen op het station.
De trein maakt totaal geen indruk, of deze nu voorbij zoeft of dat hij voor zijn neus stil staat...
Dit keer kon ik ook even in en uit stappen en dat deed hij ook zonder probleem... alsof hij het al zóvaak heeft gedaan...
En dan ben je zomaar een stuk volwassener!

In zijn dagelijkse training, wandelen aan een losse lijn, zitten, wachten en af gaan komen ook de verschillen weer naar boven. Het ene moment luistert hij super netjes en doet met veel plezier wat je vraagt, het andere moment zitten er bananen in zijn oren en kun je vragen wat hij wil... dan is hij even met iets belangrijkers bezig.
Geweldig!
Zo vind ik puppies leuk, weten dat ze de oefeningen prima kunnen maar soms dan even een karakter tonen waar je eerst maar eens langzaam tot 10 of soms nog langer, moet tellen.
Als hij zich dan aan het eind van de wandeling weer lekker laat knuffelen en we een leuk 'samen momentje' hebben is alles weer goed.

Sparky is gewoon een heel leuk, ondeugend hondje! 


samen met Laika in de mand

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

geef.nl