woensdag 17 mei 2017

#puppy!! in opleiding voor #psychiatrische #hulphond 3

dag 2

De nacht was onrustig ja... twee keer eruit geweest om hem te laten plassen. De eerste keer was om half 3 en toen was ik te laat... De tweede keer om zes uur en wel op tijd gelukkig! Maar nu wilde hij niet meer slapen... en ik wel!
Zes uur is voor mij echt geen tijd om mijn bed uit te komen en al helemaal niet om eruit te blijven.
Maar meneer dacht met piepen mij wel over te kunnen halen..
Het is hem niet gelukt hoor en uiteindelijk werd hij wel stil en konden we om half acht, toen hij nog helemaal stil, was opstaan.
Dat was les 1 van vandaag ๐Ÿ˜Š
Het wandelingetje in de ochtend ging weer prima, netjes buiten ontlast en daarna eten en drinken wat hij met smaak naar binnen werkt.
Bijna was ik weer te laat!
Na het eten moet hij poepen... dus oppakken en mee naar buiten.
Zelf naar buiten lopen vind hij nog steeds niets dus ik neem hem op de arm naar het gras aan de overkant van de straat waar hij zich ontlast.
Daarna meteen weer naar binnen... ik ga niet elke keer wandelen.
Binnen gaat hij spelen, knagen de bal of op de flos... onze Chenna wat uitdagen.
Dat laatste bekomt hem slecht haha.
Chenna wil wel spelen maar is dan toch wel heel groot hoor!
Sparky blijft liever trouw aan zijn knaagwerk.
Al snel valt hij in slaap en leg ik hem in de bench...
Gister liet ik hem slapen waar hij wilde... aan mijn voeten ๐Ÿ˜‡  Maar dan liep hij elke keer achter me aan als ik even opstond.
Daar gaan we vandaag verandering in brengen.
Als hij gaat slapen, gaat hij in de bench. punt.
Hij wend daar ook snel aan.
Na zijn plas in de bench vannacht ga ik de bench ook verkleinen. Heel simpel met een boodschappen kratje op z'n kant en vast maken aan de achterkant van de bench.
Genoeg ruimte om languit te liggen en geen ruimte om te plassen... wat een pup niet in zijn lig ruimte doet. (uitzonderingen daar gelaten ๐Ÿ˜‰)
Zo creรซer ik ook meer rust voor mezelf...
Als hij moet plassen piept hij wel!
Overdag, als ik gewoon in de kamer ben en verder weinig doe laat ik hem wel buiten de bench liggen. Nu wil hij wel vaak naar buiten en steeds doet hij een plas in het gras. Heel netjes!
Maar hij begint ook ondeugend te worden haha
Het gras vind hij heerlijk!  Lekker rollen en vooral niet meer lopen!
Hij doet zijn plas en loopt een beetje ploft neer en gaat languit genieten... nou ja!
En nauwelijks meer mee te krijgen...
Hij staat alleen op om te plassen of te poepen en daarvoor en daarna is het heerlijk kroelen met de grassprieten.
Gelukkig is het een erg warme dag en is lopen nu niet erg belangrijk dus ik geniet hier lekker van mee.
Heerlijk toch zo'n boefie!

Met de nodige veranderingen een droge en vrij regelmatige dag gehad.
Ik ben blij!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

geef.nl