dinsdag 16 mei 2017

#puppy!! in opleiding voor Vom Falorie #Hulphonden 2

Dag 1

Oeps, ja... ik was even vergeten wat een pupje in de eerste dagen betekend!
Na 13 pups opgevoed te hebben mag ik toch van mezelf verwachten dat ik dat nog weet haha
Het zal wel net zo zijn als met de bevalling van een kind, je weet dat het zwaar was maar de details vervagen...
Maar Sparky heeft de herinneringen weer aangezet hoor...
Al hadden we hem de eerste middag al even in de bench gedaan, Daar had hij met het naar bed gaan echt geen herinnering meer aan.
Ik had hem al in de bench gedaan en was nog even beneden gebleven tot hij stil was, maar toen ik naar boven liep begon hij weer te piepen... hard te piepen en te huilen... ahhhh, manneke...
Maar ik zet door en ga gewoon naar bed.
Even geen aandacht geven en hopen dat het snel stil wordt...
Gelukkig na een kwartiertje is het stil.
Tot de volgende ochtend kwart voor 7.
Een mooie tijd om op te staan.
Wauw... al dit zo door gaat ben ik heel tevreden!
Maar helaas....
Na de wandeling van nauwelijks 10 min, buiten geplast en gepoept waren we net weer binnen en poept hij nog een keer... in de mand van de andere hond...
Hmmm... het eerste barstje in mijn euforie
Ach, snel opruimen en we hebben het er niet meer over...
Als kindlief met de andere honden terug is krijgen ze eten en drinken. Dat gaat er goed in.
Hij struint nog wat rond en verdorie... weer gaat hij poepen!
Owja... voor en na het eten naar buiten doen hè!
Afijn... Ik zal beter op moeten letten.
De rest van de ochtend gaat netjes. Nog even de bench in als we naar de winkel gaan want hij is nu toch echt nog te jong en te klein om mee te shoppen.
's Middags is hij me weer te snel af, zonder blikken of blozen even stil staan en plassen... hij kijkt niet op of om, geeft niets aan....
Owja... dát moet hij gewoon nog leren!
Ach ja... het komt allemaal wel goed.
Ik heb maar 1 pup gehad die het meteen door had... ik heb geduld...
De nacht was weer wat onrustiger... maar ook daar komt de regelmaat wel in...

Of de pup nu in opleiding is voor hulphond of niet... het zindelijk maken is hetzelfde en daar zullen we eerst aandacht aan besteden...

Neemt niet weg dat hij spelenderwijs de eerste oefeningen al mee doet.
Zitten en wachten voor hij eten krijgt. Tijdens het wandelen steeds even belonen met een brokje zodat zijn aandacht goed bij mij is en zo leert hij zijn naam ook snel kennen.
Niets moet! tevreden en blij zijn... daar gaan we voorlopig mee aan de slag


Onze kleine boef...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

geef.nl