vrijdag 19 mei 2017

Sparky, #pup in opleiding 4

Zo ben je aan het bedenken hoe het allemaal ook alweer ging, zo is het allemaal al weer rustig en is er al een begin van dagelijks ritme.
Sparky is een heerlijke pup...
In huis rustig, ligt lekker op een flos te knagen.. met af en toe een tafel of stoelpoot er tussen door maar dan geef ik hem snel weer een eigen speeltje.
Buiten is hij relaxt, maak zich niet snel druk om geluiden of iets dergelijks.
Hij wil wel even de tijd om ze te ontdekken en gaat er dan even rustig bij zitten..
Ach ja... dan wachten we wel even hoor.
Het wandelen met de warmte was een ander verhaal...
Er was geen beweging in te krijgen!
Wel veel drinken, vooral toen we even een badje buiten vol hadden gedaan.
Meneer vind water geen probleem, maar drinkt wel alles op...
Uit het badje, toen hij uit het badje was begon hij aan zichzelf... of de plasjes op straat, na een regenbui is het gras ook nat...
En dan wil hij best wel graag naar buiten!
Snel plassen, want dat vraag ik van hem en daarna kop in het gras, gek doen en ondertussen alle druppels oplikken...'
Dat is een keertje geweldig!
Een tweede keer is het grappig.
De derde keer leuk en denk ik; ik moet dat eens filmen!
Als dat dan niet lukt omdat hij dan niet gek doet, mag hij het wel weer afleren...
Uhhhh, dat is makkelijker gezegd dan gedaan haha
Ik denk dat hij moet plassen, maar ondertussen maakt hij er een compleet circusnummer van...
En echt niet meer willen lopen...
Aan de halsband mee sjorren doen we niet, maar als ik hem oppak en op zijn poten wil zetten laat ie zich meteen weer vallen... zucht... met ingehouden schaterlach!
Maar serieus... hij moet echt leren om stukjes te lopen...
Ik heb dus maar een mini tuigje gekocht en daarmee kan ik hem wel mee krijgen.
Geen gesjor, gewoon op zn pootjes zetten en met een brokje mee roepen.
Eindelijk zit er weer gang in.
Jammer voor het filmpje, ik had het graag laten zien... vooral die boeventronie die hij daarna opzet!
Maar enkel op het gras aan de overkant van de weg jezelf vermaken....
Nee, dat is niet echt de bedoeling.

Maar buiten zijn ondeugd is hij geweldig makkelijk.
's Nachts is hij stil, 's morgens na zeven uur pas wakker, als we weg moeten kan hij zo de bench in en blijft stil...
Ik heb niets te klagen.
Het is enkel maar leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

geef.nl